تور روسیه | شب‌های سفید | شفق قطبی

روسیه پهناورترین کشور دنیاست که همواره متقاضیان زیادی برای سفر داشته است. این کشور با داشتن جاذبه‌های دیدنی فرهنگی و تاریخی و همچنین معماری بی‌نظیر بنا‌های خود همواره مورد توجه گردشگران بوده است.

با توجه به این که روسیه بزرگ‌ترین کشور دنیاست، شما می‌توانید انواع فرهنگ و رسوم را در مناطق مختلف آن مشاهده نمایید چرا که از این نظر دارای تنوع بالایی است.

اگر شما هم قصد خرید تور روسیه را دارید باید اطلاعاتی را در مورد این کشور و شهر‌های مختلف آن و دیگر مواردی که دانستن آن‌ها الزامی است داشته باشید. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید. برای دریافت ویزای روسیه نیز می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

روسیه کجاست؟

روسیه کشوری است که در دو قاره اروپا و آسیا واقع شده به طوری که 77 درصد این کشور در آسیا و بقیه آن در اروپا است. اما جالب است بدانید بخش آسیایی آن تقریبا خالی از سکنه است و اکثریت مردم کشور روسیه در قسمت اروپایی آن ساکن هستند. همانطور که در بالاتر اشاره کردیم روسیه، پهناورترین کشور جهان است که از غربی‌ترین منطقه این کشور تا شرقی‌ترین قسمت آن، 9 ساعت اختلاف ساعت وجود دارد. اما با وجود گستردگی بسیار این سرزمین، جمعیت آن حدود 150 میلیون نفر است. پایتخت روسیه؛ «مسکو» و واحد پول رسمی این کشور «روبل» می‌باشد.

آب و هوای کشور روسیه

کشور روسیه در قسمت بالای نیمکره شمالی زمین قرار گرفته است و در زمان‌های مختلف سال، دما‌های مختلفی را تجربه می‌کند. همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، قسمت شرقی روسیه که بخش آسیایی آن به حساب می‌آید، در منطقه سیبری واقع شده و هوا در آنجا بسیار سرد و تقریباً غیر قابل سکونت است.

اما شهر‌های مهم روسیه مثل مسکو، سنت پترزبورگ و کازان در بخش اروپایی آن؛ یعنی در غرب و مرکز روسیه واقع شده‌اند و دارای آب و هوای مطبوعی هستند به طوری که سالانه میلیون‌ها گردشگر به این شهر‌ها سفر می‌کنند تا علاوه بر بهره‌مندی از اقلیم و طبیعت زیبای آنجا، از جاذبه‌های بسیار دیدنی آن نیز بازدید کنند.

بهترین زمان سفر به روسیه

این موضوع که چه زمانی برای سفر به روسیه بهتر است کاملاً بستگی به هدف شما از سفر به این کشور دارد. اگر برای دیدن جاذبه‌های دیدنی و گردشگری روسیه، قصد سفر به این کشور را دارید، ماه‌های می‌تا اکتبر که خرداد تا مهر ماه را شامل می‌شود، بهترین زمان برای سفر به روسیه است.

در این بازه زمانی آب و هوای روسیه در وضعیت مناسبی قرار خواهد گرفت و شما می‌توانید به تمام و کمال از سفر خود لذت ببرید. اما اگر هدف شما تفریحات زمستانی در روسیه است، ماه‌های اکتبر تا مارس که از آبان تا اسفند را شامل می‌شود، می‌تواند برای شما مناسب باشد. برای دیدن شفق قطبی در مورمانسک روسیه نیز بهترین زمان سفر به آنجا، ماه‌های ژانویه و فوریه است که مطابق با بهمن ماه می‌باشد.

در این زمان حجم سفر‌ها به روسیه با توجه به سردتر شدن هوا کم‌تر خواهد شد. در این زمان قیمت بلیط هواپیما و هتل‌ها نیز کاهش پیدا خواهد کرد و هزینه کم‌تری را متحمل می‌شوید. اگر تصمیم به سفر تور روسیه در فصل زمستان گرفتید، باید بدانید کشور روسیه همواره برای سرمای هوا آمادگی دارد و در فصل‌های بارش همواره ماشین‌های برف روب را که در حال پاک کردن خیابان‌ها از برف هستند مشاهده می‌کنید. همچنین هتل‌ها و اقامتگاه‌های این کشور نیز از سیستم‌های گرمایشی مناسبی برخوردارند.

شهر‌هایی که در تور روسیه باید از آن‌ها دیدن کنیم
همه شهر‌های کشور روسیه جذابیت‌های خاص خود را دارند اما برخی از شهر‌ها از لحاظ توریستی جاذبه‌های بیشتری دارند که در تور روسیه باید حتماً از آن‌ها دیدن کنید. از جمله معروف‌ترین آن‌ها باید به مسکو، سنت پترزبورگ، مورمانسک و سوچی اشاره کرد.

معرفی شهر‌های دیدنی روسیه

مسکو

این شهر پایتخت کشور روسیه و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر آن است که در دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است. نام این شهر برگرفته از رود موسکوا که در نزدیکی این شهر واقع شده، می‌باشد. این شهر یکی از زیباترین و گران‌ترین شهر‌های جهان به حساب می‌آید که تلاقی فرهنگ، هنر و تاریخ در آن بسیار دیدنی است.

مسکو مملو از مکان‌های رنگارنگ است که زیبایی بصری خاصی را ارائه می‌کنند. بیش از 50 گالری و موزه در این شهر وجود دارد. معماری شهر مسکو به گونه‌ای است که می‌تواند هر بیننده‌ای را ساعت‌ها به خود مشغول کند. پایتخت روسیه دارای منظم‌ترین و سریع‌ترین متروی جهان نیز می‌باشد که در واقع از لحاظ زیبایی و ارائۀ آثار هنری، هر یک از ایستگاه‌های آن، یک موزۀ با ارزش به حساب می‌آید.

به طوری که هزاران گردشگر را از سراسر دنیا به خود جذب کرده است. مسکو دارای جاذبه‌های دیدنی بسیاری است که از میان آن‌ها می‌توانیم به کلیسای سنت باسیل، کاخ کرملین، میدان سرخ، بالشوی تئاتر (تئاتر بزرگ)، سیرک مسکو، شوی سنتی مسکو (فولک شو)، خیابان آربات، مقبره لنین، باغ وحش مسکو، ساختمان دانشگاه ایالتی مسکو، بنای فتح آسمان و … اشاره کنیم.

سنت پترزبورگ

این شهر دومین شهر پر جمعیت روسیه و البته یکی از معروف‌ترین شهر‌های جهان است که گردشگران زیادی هر ساله برای دیدن این شهر و جاذبه‌های آن راهی سنت پترزبورگ می‌شوند. این شهر که در شمال غربی کشور روسیه واقع شده، به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود ویژگی منحصر به فردی دارد که در فصل تابستان با طولانی شدن روز‌ها و زمان تابیدن خورشید در آنجا، در هیچ زمانی تاریک مطلق نخواهد شد و آسمان این شهر همواره یک روشنایی هرچند کم دارد که به آن شب‌های سفید سنت پترزبورگ می‌گویند.

این پدیده یکی از نادرترین اتفاقات در سراسر دنیاست که مردم جهان را به سمت خود می‌کشاند تا برای یک بار هم که شده آن را مشاهده کنند. آب و هوای سنت پترزبورگ به گونه‌ای است که تابستان‌های نسبتاً کوتاه اما گرم دارد اما در فصل زمستان هوا ممکن است تا 7 درجه زیر صفر نیز برسد. به دلیل نزدیکی به دریای بالتیک، این شهر همواره و در تمامی فصول سال دارای رطوبت است. سنت پترزبورگ از لحاظ وسائل حمل و نقل عمومی در وضعیت خوبی قرار دارد و شما می‌توانید با تهیه کارت الکترونیکی از مترو، تراموا، اتوبوس و همچنین تاکسی‌های این شهر استفاده نمایید.

همانطور که پیش از این اشاره کردیم شهر سنت پترزبورگ از لحاظ جاذبه‌های دیدنی و گردشگری نیز بسیار غنی است که دیدن هرکدام از آن‌ها می‌تواند تجربه جذابی برای شما باشد. موزه هرمیتاژ، کلیسای سنت ایزاک، قلعه پیتر و پاول، کلبه پیتر بزرگ، کلیسای Church of the Savior on Blood، خلیج فنلاند، قایق سواری در شب، تئاتر باله، کاخ کاترین و کاخ پترهف تنها بخشی از دیدنی‌های شهر سنت پترزبورگ هستند که می‌توانید در تور روسیه از آن‌ها دیدن کنید.

سوچی

شهر سوچی یکی از شهر‌های زیبای روسیه است که در مرز غربی این کشور و در دامنه رشته کوه قفقاز و کرانه دریای سیاه قرار گرفته است. پس از برگزاری المپیک زمستانی در سال 2014 در شهر سوچی نام این شهر بیش از پیش به گوش مردم دنیا رسید و تعداد سفر‌ها به این شهر رشد چشمگیری به خود دید. یکی از مواردی که شهر سوچی به آن معروف است چشمه‌های آب آن است.

بیش از 50 چشمه آب طبیعی در این منطقه وجود دارد که در مورد خواص دارویی و درمانی هر یک از آن‌ها سخنان زیادی گفته شده است. شهر سوچی به دلیل واقع شدن بین کوه و دریا از آب و هوای نسبتا معتدلی برخوردار است. در فصل تابستان هوای این شهر بسیار دلچسب می‌شود و می‌تواند یک گزینه مناسب برای سفر تابستانی باشد. این شهر دارای 4 منطقه آلدرسکی، لازاروسکی، منطقه مرکزی و خوستینسکی می‌باشد.

این شهر دارای هتل‌های بسیار زیبا و لوکس می‌باشد که می‌توانند یک اقامت دلچسب را برای شما به ارمغان آورند. از جمله جاذبه‌های گردشگری شهر سوچی می‌توان به دلفیناریوم ریویرا، پارک ملی سوچی، مجموعه اِسپای ماتسستا، پیست اسکی رزا کتور، آبشار آگورا، خانه استالین، پازک آیمان (پل معلق) سوچی، دیسکاوریلند سوچی، باغ وحش سوچی و کوه آخون اشاره کرد که هرکدام جذابیت‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

کازان

یکی دیگر از شهر‌هایی که می‌توانید در تور روسیه از آن دیدن کنید شهر کازان است. این شهر که در جنوب غربی روسیه و در محل تلاقی رود‌های ولگا و کازانکا واقع شده، دارای تاریخی بسیار غنی و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بسیار زیادی می‌باشد. این شهر پایتخت جمهوری تاتارستان روسیه و ششمین شهر پر جمعیت این کشور است کازان پس از مسکو و سنت پترزبورگ بهترین انتخاب برای سفر در روسیه می‌باشد.

مردم شهر کازان از انواع اقوام تشکیل شده‌اند و تنوع فرهنگی، زبانی و مذهبی در این منطقه بسیار زیاد است اما اکثریت مردم این شهر را مسلمانان تشکیل می‌دهند. آب و هوای این شهر معمولاً سرد است؛ به گونه‌ای که تابستان‌های نسبتاً کوتاه و خنک و زمستان‌های طولانی دارد.

بهترین زمان برای سفر به کازان ماه جولای می‌باشد که از نظر آب و هوایی در شرایط متعادلی قرار دارد. از جاذبه‌های گردشگری کازان می‌توان به کازان کرملین (کرملین سفید)، موزه هرمیتاژ کازان، مرکز خانواده، مسجد قل شریف، معبد همه ادیان، استادیوم کازان آرنا، برج سویوم بایک، خیابان بائومان، محله قدیمی تاتار‌ها، کلیسای پیتر و پائول کازان، کاخ کشاورزی و … اشاره کرد.

ویزای روسیه

برای ورود به کشور روسیه همانند بقیه کشور‌ها نیاز به اخذ ویزا دارید. ویزای فرودگاهی روسیه برای ایرانی‌ها صادر نمی‌شود، پس اگر قصد سفر به این کشور را دارید باید از قبل نسبت به اخذ ویزای خود اقدام نمایید. ویزای توریستی روسیه به صورت یک بار ورود و دوبار ورود صادر می‌شود. مدت اعتبار ورود ویزای توریستی روسیه بستگی به زمان سفر دارد.
یعنی این که متقاضی فقط در روز مشخص شده توسط سفارت روسیه می‌تواند وارد این کشور شود.

مدت اعتبار اقامت این ویزا نیز معمولا یک ماه است و متفاضی می‌تواند با این ویزا تا یک ماه در کشور روسیه اقامت داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و قیمت ویزای روسیه به مطلب چگونه ویزای روسیه بگیریم؟ مراجعه نمایید.

هتل‌های معروف روسیه

یکی از مواردی که در هر سفری بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد هتل و محل اقامت است. در تور روسیه نیازی به نگرانی در مورد هتل محل اقامت خود نداشته باشید. زیرا این کشور پر از هتل‌های گوناگون با انواع قیمت‌ها و امکانات است. با توجه به سرمای موجود در کشور روسیه تمامی اقامت‌گاه‌ها و هتل‌های این کشور دارای سیستم‌های گرمایشی مناسب هستند.

در دو شهر مسکو و سنت پترزبورگ هتل‌هایی وجود دارند که به دلیل قوانین شهری و حفظ بافت تاریخی شهر، ساختمان‌هایی با کاربری دیگر را بازسازی کرده و تبدیل به هتل نموده‌اند. بنابراین تنها فضای داخلی آن‌ها را مقداری تعمیر و مرمت کرده‌اند تا به شکل هتل دربیایند. به همین خاطر بسیاری از هتل‌ها در این شهر‌ها دارای استاندارد بین‌المللی برای هتل بودن نیستند.

اما تبدیل شده‌اند به مثلاً یک هتل 4 ستاره که در واقع فاقد امکاناتی در حد 4 ستاره واقعی‌اند. نا گفته نماند عکس‌هایی که از این هتل‌ها در سایت‌های مختلف قابل مشاهده است، به دلیل اینکه در بهترین زمان بعد از بازسازی آن‌ها گرفته شده‌اند، هم اکنون با تصاویر واقعی این هتل‌ها بسیار متفاوتند.

باید توجه داشته باشید که محل استقرار آن‌ها هم اغلب در مسافت‌های طولانی نسبت به مرکز شهر است که این موضوع خود باعث متحمل شدن هزینه‌های زیاد رفت و آمد از سوی مسافران می‌شود. با این توضیحات بهتر این است که برای انتخاب هتل در این دو شهر بسیار دقت نمایید تا ضمن اقامتی راحت، سفر لذت بخشی را تجربه کنید.

پیشنهاد ما به شما برای انتخاب هتل‌های مناسبی که از ابتدا به شکل استاندارد هتل ساخته شده‌اند، در شهر مسکو، هتل ایسماییلووا دلتا می‌باشد و در شهر سنت پترزبورگ نیز هتل نووتل می‌تواند بهترین گزینه به حساب بیاید. این دو هتل، چهار ستارۀ واقعی هستند و امکانات و خدمات بسیار عالی به علاوۀ صبحانه‌ای دلپذیر برای مسافران خود فراهم می‌کنند.

غذا‌های روسیه

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های هر سفری وعده‌های غذایی آن است. امتحان غذا‌ها و طعم‌های جدید همواره یک تجربه جالب برای هر کسی می‌باشد. در سفر به روسیه نیز حتما باید غذا‌های معروف این کشور را امتحان کنید.

گولوبتسی، ژارکویه، اوکروشکا سیب زمینی، بیف استراگانف، پلمنی، بورش، کیک عسل، سالمون دودی و شاه ماهی نمکی، خلودتز، سوپ سولیانکا، جولیین قارچ، بلینی و پیراشکی روسی از جمله خوراکی‌هایی هستند که در تور روسیه می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. جالب است بدانید که به دلیل نزدیکی ایران و روسیه در برخی از غذا‌های کشور روسیه می‌توانید رنگ و بوی غذا‌های ایرانی را به وضوح حس کنید.