تور تایلند | تور بانکوک | پایاتا | پوکت

کشور تایلند که به کشور هزار معبد معروف است در شبه جزیره هند و چین و در جنوب شرقی قاره آسیا قرار گرفته است. این کشور در قدیم به نام سیام شناخته می‌شد و پایتخت آن شهر پر جنب و جوش بانکوک است. تور بانکوک و تور تایلند یکی از پر متقاضی‌ترین تور‌های گردشگری جهان است که همواره مورد توجه گردشگران سراسر دنیا و همچنین ایرانیان بوده است.

تایلند که به سرزمین حوری معروف شده، در زبان محلی به معنی «سرزمین آزاد» است. واحد پول کشور تایلند «بات» می‌باشد و جالب است بدانید تایلند یکی از صادرکنندگان ارکیده؛ این گل زیبا و گرانقیمت در جهان است. اگر قصد سفر به این کشور را دارید خوب است که اطلاعاتی در مورد تور تایلند داشته باشید.

دین مردم تایلند

95 درصد مردم ساکن تایلند بودایی هستند. همچنین 4 درصد آن‌ها مسلمان و یک درصد نیز پیروان سایر ادیان و مذاهب هستند. در کشور تایلند برای پیروان تمامی ادیان، آزادی مذهب وجود دارد.

آب و هوای تایلند

در سفر‌های شرق آسیا، اکثر مواقع شما با آب و هوایی متعدل مواجه می‌شوید. به طور کل آب و هوای تایلند گرمسیری است و در بیشتر روز‌های سال گرم و مرطوب. میانگین دمای این کشور بین 25 تا 35 درجه می‌باشد. قسمت شمالی تایلند دارای آب و هوای کوهستانی و نواحی مرکزی آن دارای شالیزار‌های سرسبز است.

این کشور از جنوب به دریا و از شمال به جنگل‌های سرسبز و مرتفع می‌رسد به همین دلیل خاک بسیار حاصلخیزی داشته و کشاورزی رونق فراوان دارد. سه فصل مختلف در تایلند وجود دارد که باید در انتخاب زمان مناسب برای تور تایلند به آن‌ها توجه کنید.

فصل گرم و خشک

این فصل، از ماه‌های فوریه تا میرا شامل می‌شود. در این فصل دما تا 40 درجه سانتی‌گراد نیز بالا می‌رود. این فصل برای کسانی که تور تایلند را برای تفریحات دریایی انتخاب می‌کنند مناسب است اما برای گشت و‌گذار در شهر به علت گرما و رطوبت زیاد مناسب نیست.

فصل بارندگی

از جولای تا اکتبر فصل بارندگی در تایلند است. البته به معنی بارش‌های بدون وقفه نیست، بلکه بارش‌ها کوتاه اما شدید هستند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که بارندگی باعث خنک شدن هوا در این فصل نمی‌شود و هوا گرما و رطوبت خود را در این فصل همچنان دارد.

فصل سرد

از ماه نوامبر تا فوریه فصل سرما و خنکی در تایلند است. در این فصل بارندگی زیاد نیست اما دمای هوا کاهش محسوسی پیدا می‌کند که تا زیر 10 درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد.

بهترین زمان برای رزور تور تایلند

تایلند در تمامی فصول سال دیدنی و زیبا است و هر فصل جذابیت خاص خودش را برای گردشگران دارد اما به طور کل در فصل خنک و بین ماه‌های نوامبر تا فوریه، هوا در تایلند در ایده‌آل‌ترین حالت خود قرار دارد و از گرما و رطوبت آن کاسته می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که بالطبع، قیمت هتل‌های تایلند و پرواز نیز در این بازه زمانی افزایش خواهد داشت.

در این زمان که با سال نو تایلند همزمان است، جشن‌ها و فستیوال‌های زیادی نیز در این کشور برگزار می‌شود که حضور در آن‌ها می‌تواند تجربه‌ای جالب و خاطره‌ای به یاد ماندنی برای شما باشد. بنابر این در فصل دیدنی تایلند؛ ماه‌های نوامبر تا مارس (اواسط آبان تا اواسط فروردین) که آب و هوا به سمت سرما و خشکی می‌رود بهترین زمان برای رزرو تور تایلند و سفر است.

تایلند را می‌شود از لحاظ جغرافیایی به سه منطقه مجزا تقسیم کرد. منطقه شمالی و مرکزی، خلیج تایلند و ساحل دریای آندامان. بهترین زمان برای بازدید از منطقه شمالی و مرکزی تایلند از ماه اکتبر تا ژانویه در ایام تابستان است. اما در بقیه سال با افزایش سطح رطوبت هوا مواجه می‌شوید. اما از ماه دسامبر تا ماه مارس (آذر تا فروردین) شرایطی ایده آل برای گردشگران فراهم می‌شود و به خاطر دلپذیر بودن هوا، زمان بسیار خوبی برای ورزش‌های آبی و سایر فعالیت‌های ساحلی است.

راهنمای گردشگری در تور تایلند

تایلند کشوری در جنوب شرقی آسیا است که با وجود داشتن جذابیت‌های زیبای گردشگری، توانسته است تمامیت فرهنگی خود را حفظ کند. می‌توان هر چیزی را در اینجا یافت؛ از سواحل بکر گرفته تا جنگل‌های سرسبز، صومعه‌های باستانی تا صخره‌های مرجانی، راهبان بودایی تا بازار‌های شناور روی آب و بالاخره غذای معطر و ارگانیک. علاوه بر این مردم تایلند از جمله مهمان نواز‌ترین مردم جهان هستند که این ویژگی به جذابیت کلی این کشور می‌افزاید.

ویزای تایلند برای ایرانیان یکی از محبوب‌ترین ویزا‌ها می‌باشد و شما با اخذ این ویزا می‌توانید در تایلند به بازدید از جاذبه‌های دیدنی این کشور بپردازید و تعطیلات لذت بخشی را تجربه کنید.

اقامت در کشور تایلند

گزینه‌های اقامتی مختلفی برای همه نوع مسافری در تایلند وجود دارد. از مسافران کوله گردی تا مسافرانی که خواهان لوکس‌ترین هتل‌های تایلند هستند. محل‌های اقامت در تایلند شامل خوابگاه‌ها، مهمانخانه‌ها و خانه‌های ییلاقی هستند که مورد استقبال توریست‌ها می‌باشند. ارزان‌ترین اتاق‌ها برای دو نفر حدود 150 تا 300 دلار هزینه خواهد داشت.

محبوب‌ترین مهمان سرا‌ها در نزدیکی مراکز توریستی در فصول پرترافیک تایلند همیشه شلوغ و پر هستند. بنابراین باید از قبل، محلی را برای اقامتتان رزرو کنید.

مطمئن باشید در تایلند هیچ کمبودی در سرویس هتل‌های زنجیره‌ای پنج ستاره که خدمات برتر را ارائه می‌دهند وجود ندارد. هزینه این هتل‌ها از حدود 3000 THB شروع می‌شود. همچنین تایلند هتل‌های لوکس و مجللی دارد که امکاناتی در حد کلاس جهانی هتل‌ها به شما ارائه می‌کنند. هزینه یک شب اقامت در این هتل‌ها بیشتر از 6000 THB خواهد بود.

ارز کشور تایلند

واحد پول تایلند بات است که از شش نوع سکه و اسکناس تشکیل شده. کاربردی‌ترین آن‌ها 20 و 100 باتی است. هیچ ارز دیگری در تایلند پذیرفته نمی‌شود. کارت‌های اعتباری در همه فروشگاه‌های بزرگ و رستوران‌های بزرگ قابل استفاده هستند. با این حال اکثر فروشگاه‌های محلی این کارت‌ها را نمی‌پذیرند. تبادل پول در دستگاه‌های خودپرداز اکثر شهر‌های تایلند امکان‌پذیر است و برداشت آن مشکلی ندارد.

زندگی شبانه در تایلند

زندگی شبانه یکی از گزینه‌های جذاب برای مهمانی‌ها در سراسر جهان و به ویژه تایلند است. اکثر مکان‌های تایلند خدمات زندگی شبانه را ارائه می‌دهند. اگر شما به دنبال این نوع سرگرمی هستید به خیابان پیاده روی در پاتایا بروید. در این خیابان انواع سرگرمی‌ها، ماساژ تایلندی، کافه‌های تفریحی و کلوپ‌های پاتایا است.

خرید در تایلند

تایلند بهشتی برای خرید کردن است و بسیاری از افراد به طور خاص برای خرید به این کشور سفر می‌کنند. مخصوصاً بازار‌های شبانه‌ای که در هر شهر وجود دارد. یکی از بزرگترین این بازار‌ها، بازار‌های بانکوک و چیانگ مای هستند. در این بازار‌ها معمولاً کالا‌هایی به فروش می‌رسند که در هیچ یک از بازار‌های روز یافت نمی‌شود.

همچنین از گزینه‌های دیگر خرید، فروشگاه‌های واقع در فرودگاه‌های بانکوک، پوکت و چیانگ مای است. سوغاتی‌هایی مانند صنایع دستی‌، سرامیک، جواهرات، پارچه و عتیقه جات در این مغازه‌ها موجود است که از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند.

جشنواره‌های تایلند

فرهنگ تایلند ترکیبی از مذاهب گوناگون است و تحت تاثیر کشور‌های همسایه همچون هند و چین قرار گرفته. تایلندی‌ها تعداد زیادی از جشنواره‌ها را در طول سال جشن می‌گیرند. دلایل برگزاری این جشنواره‌ها معمولاً تشکر از خدایان، دوری از شر و فراوانی ثروت است. اما با این وجود دلایل دیگری نیز مانند سرگرمی، زیبایی و کاملاً عجیب و غریب بودن را برای این جشنواره‌ها می‌توان نام برد.
محبوب‌ترین جشنواره، جشنواره Songkran یا جشنواره آب است که در طول سال در تایلند برگزار می‌شود. جشنواره‌های دیگری مانند: ضیافت می‌مون Lopburi، جشنواره گیاه‌خواری و Yi Peng (جشنواره فانوس) هم برگزار می‌شوند که می‌توانند یک تجربه جالب و خاطره‌انگیز در تور تایلند باشند.

نکاتی برای بازدید از کشور تایلند

خانواده سلطنتی تایلند در این کشور بسیار مورد احترام هستند و صحبت علیه خانواده سلطنتی هم غیرقابل قبول است. بنابراین بازدید‌کنندگان باید به این نکته مهم توجه کنند. مردم تایلند بسیار مذهبی هستند بنابراین با احترام نسبت به بنا‌های بودایی رفتار کنید. از پوشیدن لباس‌های ساحلی و باز در مناطق دور از ساحل خودداری کنید. استعمال سیگار در مناطق عمومی ممنوع است و سیگار کشیدن در مراکز عمومی‌، رستوران‌ها و بازار‌ها غیرقانونی است و اگر سیگار بکشید ممکن است با جریمه روبرو شوید.

فرهنگ مردمان تایلند

فرهنگ تایلند به شدت تحت تأثیر بودیسم قرار دارد و دارای ریشه‌های هندی است. اما اقلیت‌های هندو، مسیحی و مسلمان نیز در آنجا وجود دارند. یکی از سنت‌های قبل از بودایی که هنوز هم در تایلند رواج دارد خانه ارواح است. این خانه‌ها را می‌توان در گوشه و کنار هر خانه یا دفتر یافت به طوری که گفته می‌شود ارواح شیطانی را در معرض خطر قرار می‌دهند. رقص‌ها و موسیقی تایلندی مبتنی بر آیین‌ها هستند و منبع اصلی سرگرمی برای افراد محلی به حساب می‌آیند.

زبان رسمی تایلند تای است و درک آن کمی مشکل. علائم عمومی موجود در اینجا دو زبانه است و به دو زبان انگلیسی و تایلندی نوشته شده است. زبان انگلیسی بیشتر در مناطق توریستی صحبت می‌شود چون تایلند حجم زیادی از گردشگران را در طول سال می‌پذیرد.

بهداشت مردم تایلند

از آنجا که تایلند یک کشور گرمسیری است، بیماری‌های استوایی نیز در آنجا بیشتر شیوع دارد. به طور کلی مالاریا در این کشور یافت نمی‌شود اما در بعضی از مناطق روستایی و بومی نشین، ممکن است مواردی پیدا شود. مانند بسیاری از کشور‌های جنوب شرقی آسیا صدای وزوز پشه‌ها تقریباً در هر کجا شنیده می‌شود بنابراین در تور تایلند باید بسیار مراقب باشید و پس از غروب پا‌ها و دست‌های خود را بپوشانید. حتماً برای سفر به کشور‌های شرق آسیا، اسپری دفع‌کننده پشه را همراه خود ببرید.

سطح بهداشت مواد غذایی در تور تایلند بالا است و شما به راحتی می‌توانید غذا‌های خیابانی را که به شما پیشنهاد می‌شود بخورید. با این وجود بهتر است از آب معدنی برای نوشیدن استفاده کنید. از مصرف محصولات لبنی که ممکن است با شیر خام تهیه شده باشند بپرهیزید. از گوشت تازه پخته شده پیش از آن که دوباره گرم شود مصرف کنید و از خوردن سبزیجات و میوه‌های شسته نشده خودداری نمایید.

غذا‌های تایلند

در تور تایلند لذت خوردن انواع غذا‌های بی‌نظیر را تجربه می‌کنید. بهترین غذا‌های تایلندی را می‌توان در دو منطقه بانکوک و چیانگ مای یافت. گیاهان، ریشه‌ها، ادویه جات و فلفل‌ها، عمده طعم‌دهنده‌های اصلی غذا‌های جنوب شرقی آسیا هستند. در یک وعده غذایی تایلندی عمدتاً برنج غذای اصلی است تا مزه تند کاری را خنثی کند.

بهترین قسمت در مورد غذای تور تایلند این است که شما هیچ وقت نیازی به رفتن به رستوران برای صرف غذا ندارید چون تعداد زیادی از آشپز‌ها در هر گوشه از شهر غذا‌های خیابانی را در غرفه‌های کوچک خود می‌فروشند که بیشتر این غرفه‌ها کاملاً بهداشتی هستند و با خیال راحت می‌توانید در آن‌ها غذا بخورید.